SAFIRS, s.r.o., ako prvá spoločnosť na Slovensku, zaviedla moderný digitálny systém na vydávanie preukazov a dokladov o overení vedomostí pre odborné činnosti v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (BOZP). Týmto systémom dokážeme držiteľom preukazov aj ich zamestnávateľom zabezpečiť okamžitý prístup k aktuálnym informáciám o držiteľovi, rozsahu oprávnení a absolvovaných aktualizačných odborných prípravách (AOP).
Systém zjednocuje digitálnu verziu preukazu alebo dokladu s jeho fyzickou podobou vo forme plastovej karty vo formáte ID-1, aký používajú aj občianske a vodičské preukazy.
Držiteľ tak má všetky informácie dostupné nielen vo fyzickej podobe, ale aj digitálne – prostredníctvom QR kódu na zadnej strane preukazu. Po naskenovaní QR kód okamžite zobrazí aktuálne údaje o preukaze/doklade, rozsahu oprávnení a absolvovaných aktualizačných odborných prípravách (AOP).
Systém je integrovaný do našej webovej aplikácie mySafirsApp, ktorá je stále vo vývoji a v budúcnosti bude zamestnávateľom umožňovať aj zasielanie prehľadových reportov o odbornom vzdelávaní zamestnancov.
Najväčšou novinkou je QR kód umiestnený na zadnej strane každého nového preukazu alebo dokladu. Po jeho naskenovaní sa zobrazia všetky dôležité informácie o držiteľovi:
- základné identifikačné údaje o držiteľovi preukazu,
- podrobnosti o rozsahu oprávnení, ktoré preukaz pokrýva (napr. triedy prostriedkov, druhy pohonov, používané techniky a ďalšie špecifikácie),
- informácie o absolvovaní aktualizačnej odbornej prípravy (AOP) v spoločnosti SAFIRS, s.r.o., vrátane dátumu jej posledného vykonania.
Vďaka QR kódu je možné okamžite a spoľahlivo overiť aktuálnosť odborných spôsobilostí bez potreby listovania v papierových dokladoch či kontaktovania vydávajúcej organizácie.
Preukaz samotný sa vydáva bez časového obmedzenia, pričom jeho platnosť je podmienená pravidelným absolvovaním AOP v stanovených intervaloch a lekárskou preventívnou prehliadkou, ak je požadovaná.
V niektorých prípadoch môže nastať časové oneskorenie medzi absolvovaním odbornej prípravy a fyzickým obdržaním preukazu alebo dokladu. Vďaka digitálnemu systému však môže účastník požiadať lektora o odkaz na digitálnu verziu preukazu, ktorou sa môže preukázať pri vykonávaní odbornej činnosti ešte pred doručením fyzickej karty.
Ak držiteľ preukazu pri podaní žiadosti uvedie svoju e-mailovú adresu, systém ho automaticky upozorní na blížiaci sa termín povinnej aktualizačnej odbornej prípravy (AOP).
Upozornenie prichádza v dostatočnom predstihu a obsahuje aj odporúčaný ďalší postup – napríklad možnosti rezervácie termínu aktualizačnej odbornej prípravy alebo objednanie sa na lekársku preventívnu prehliadku, ak je potrebná. Táto funkcia pomáha predísť zmeškaniu termínu AOP, čím držiteľ nestráca platnosť svojho preukazu na výkon danej činnosti.
Nový systém sa vzťahuje na všetky druhy odborných príprav a overení vedomostí (napr. aj pre revíznych technikov), ktoré sa vykonávajú v našej spoločnosti.
Zavedením tohto systému sme urobili náš ďalší významný krok smerom k digitalizácii, transparentnosti a zodpovednému prístupu k našim zákazníkom a všetkým účastníkom odborných príprav absolvovaných v našej spoločnosti.
QR kód, prehľad o AOP a automatické e-mailové upozornenia zaručujú, že informácie o oprávneniach sú okamžité, vždy aktuálne, dostupné a overiteľné.









